Maximaliseer uw verkoopprestaties
tijdens piekverkoopperioden

 

Download het eBook    

Verlaat de duisternis: E-commercestrategie rond Black Friday voor KMO's

De toename van uitverkoopdagen zoals Black Friday is voor kleine en grote handelaars een gelegenheid om nog voor het einde van het jaar hun omzet te vergroten. Maar omdat retailers van over de hele wereld elkaar beconcurreren tijdens deze piekperioden, moeten winkeliers opvallen met meer dan kortingen alleen. We hebben het gedrag van Europese consumenten op Black Friday uitgebreid onderzocht. Op basis daarvan bevat ons recentste e-boek adviezen voor kleinere handelaars om hen te helpen concurreren en slagen tijdens de jaarlijkse piekperioden in de verkoop.

Op Black Friday heeft tot een kwart van de online kopers een voorkeur voor KMO's

Wie denkt dat de aanwezigheid van hele grote wereldwijde retailbedrijven als Amazon betekent dat kleine tot middelgrote bedrijven geen kans maken, heeft het mis. Terwijl internationale kolossen het grootste aandeel opeisen, kiest tot een kwart van de online shoppers in Europa voor kleinere niche retailers.

Waarom? Terwijl de grote spelers grote kortingen kunnen geven, betekenen de snelheid en flexibiliteit van kleine verkopers dat zij meer gerichte of unieke producten kunnen aanbieden die opvallen tussen de stroom aan kortingen op Black Friday.

Die trend zet zich in Europa krachtig door. Ontdek welke markten de grootste kansen bieden.

Download het eBook  

Word wereldwijd actief als onderdeel van uw Black Friday-strategie

Wie de klanten wil vinden die tijdens piekverkoopdagen kmo's verkiezen, moet wereldwijd actief worden. Vanaf 2016-17 steeg het aantal grensoverschrijdende aankopen aanzienlijk en in een steeds digitaler landschap zal dat aantal alleen maar blijven stijgen.

Met dit in het achterhoofd is het ontzettend belangrijk om samen te werken met een betalingsprovider die veilige grensoverschrijdende conversies kan leveren met de betalingsmethoden, valuta en beveiliging die klanten verwachten, waar ze zich ook bevinden en met welk apparaat ze ook winkelen.

Download de infographic   

Geef geen korting op langer durende en aangepaste promoties

De marketingstrategie van kmo's voor Black Friday mag zich niet alleen richten op grote kortingen. Black Friday is niet maar één dag en gaat niet langer alleen over prijsdalingen.

Consumenten twijfelen er steeds meer aan of die grote kortingen wel echt zijn, vooral in het Verenigd Koninkrijk. Een strategie met uitsluitend kortingen volstaat niet. In de plaats daarvan wensen klanten duidelijke aanbiedingen met meerwaarde en incentives op lange termijn. Dit is een grote kans voor kmo's.

Ontdek meer inzichten om uw toekomstige strategieën te vormen.

Download het eBook  

Het belang van goede afhandeling van retouren

Omdat de periode met koopjes kort lijkt, lijden vele kopers aan 'fear of missing out' (schrik dat ze iets zullen missen). Ze kiezen dan mogelijk producten die ze niet echt nodig hebben of niet echt willen. Daardoor leiden deze piekperioden in verkoop niet alleen tot veel transacties, maar ook tot een record aantal retouren.

Het is dus belangrijk dat uw klantenservice-capaciteit volstaat en het aantal retouren aankan – vooral omdat enkele van deze gekochte producten kerstcadeaus kunnen zijn die efficiënt moeten worden verwerkt.

Leer in ons e-boek meer over de toename van retouren en hoe ermee om te gaan.

Download het eBook  

Bekijk: Hoe u zich voorbereidt op piekverkoopperioden

Maak u klaar voor de piek, met Ingenico

Wilt u er zeker van zijn dat u op Black Friday en andere piekdagen in verkoop opvalt in de massa?

Download ons e-boek en leer alles wat u moet weten; van het klaarmaken van uw website voor meer bezoekers tot ervoor zorgen dat die bezoekers conversies worden.

Dankjewel!

Bedankt om het formuier in te vulen! U kan de eBook snel in uw inbox verwachten.

 

Veel plezier er mee!

Uw keuze over cookies op deze website

Wij gebruiken cookies om uw ervaring op deze website te verbeteren. Sommige cookies hebben uw gebruikersvoorkeuren (taal, plaats, persoonlijke voorkeur) onthouden, andere verzamelen informatie voor de statistieken. U kunt alle cookies accepteren door te klikken op de knop Accepteren" of ze instellen door te klikken op "Voorkeuren instellen".

Accepteren  Voorkeuren instellen