GO Sport werkt samen met Ingenico voor nieuwe online marktplaats

Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 - ING), wereldwijd marktleider op het gebied van seamless betalingen, heeft vandaag een nieuwe samenwerking met de Franse retailer GO Sport aangekondigd. Ingenico gaat voor GO Sport de betalingen voor de nieuwe marktplaats van het bedrijf, go-sport.com, verwerken.

Door gebruik te maken van Ingenico's betaaloplossing voor marktplaatsen en een nauwe integratie met Mirakl, toonaangevend leverancier van marktplaatsplatformen, bouwde GO Sport snel een toekomstbestendige marktplaats. De marktplaats voldoet aan de nieuwe Payment Service Directive (PSD2), die in januari 2018 in werking is getreden. Om aan de ambitieuze planning van GO Sport te voldoen, werkt Ingenico nauw samen met Decade, de systeemintegrator van de sportketen. Op deze manier leverde Ingenico oplossingen voor financiële rapportage die direct aansluiten op de financiële systemen die GO Sport al gebruikt.

Online marktplaatsen zoals GO Sport zullen naar verwachting tegen 2020 goed zijn voor bijna 40% van de omzet op de wereldwijde online retailmarkt, blijkt uit onderzoek van de eCommerce Foundation en Nyenrode Business University. Met de introductie van PSD2 moeten marktplaatsen rekening houden met nieuwe wetgeving rondom online betalingen. Dankzij de samenwerking met Ingenico heeft GO Sport een toekomstbestendige oplossing. Bovendien kan GO Sport eenvoudig internationaal uitbreiden door gebruik te maken van het grote scala aan internationale betaalmethoden dat Ingenico biedt.

Online marktplaatsen zijn een belangrijke motor voor de groei van eCommerce. Tegelijkertijd is het een complex business model, omdat de marktplaats de positie van tussenpersoon inneemt en de wetgeving continu evolueert, » aldus Gilles Brabant, Head of online payment Sales Frankrijk bij Ingenico Group. « Met onze oplossing voor marktplaatsen voldoet GO Sport aan alle eisen van de PSD2 en kunnen ze zich opmaken voor internationale groei. »

Toen we besloten onze marktplaats opnieuw te lanceren, hebben we een zeer strikte tijdslijn opgesteld. Ook de eisen op het gebied van compliance lagen hoog. Ingenico was hierin de juiste partner om hieraan te kunnen voldoen, » geeft Rachid Charki, e-commerce Director van GO Sport, aan. « De integratie van Ingenico met ons Mirakl-platform, de toewijding om aan onze tijdsplanning te kunnen voldoen en kunnen voldoen aan de PSD2-richtlijnen: allemaal redenen om voor Ingenico te kiezen. »

Uw keuze over cookies op deze website

Wij gebruiken cookies om uw ervaring op deze website te verbeteren. Sommige cookies hebben uw gebruikersvoorkeuren (taal, plaats, persoonlijke voorkeur) onthouden, andere verzamelen informatie voor de statistieken. U kunt alle cookies accepteren door te klikken op de knop Accepteren" of ze instellen door te klikken op "Voorkeuren instellen".

Accepteren Voorkeuren instellen