FAQs

Veel Gestelde Vragen

  • Wat is Ingenico Group?

    Ingenico Group biedt de juiste, veilige, slimme en probleemloze betaaloplossingen voor elk kanaal: in de fysieke winkel, online en mobiel. Ingenico Group biedt verkopers een uitgebreid en innovatief pakket diensten en oplossingen, die een eind maken aan de complexiteit van betalingen. Hierdoor kunnen consumenten snel, probleemloos en veilig aankopen doen, ongeacht het verkoopkanaal of de betaalmethode. Ingenico Group bestaat uit drie divisies: Ingenico Smart Terminals, Ingenico Payment Services en Ingenico ePayments. Met ons uitgebreide assortiment slimme terminals, betaaldiensten en mobiele oplossingen faciliteren we de acceptatie van betalingen van verkopers, zowel in de fysieke winkel als online.

    Klik hier voor meer informatie over Ingenico Group.

  • Wat is Ogone?

    Ogone, nu bekend onder de naam Ingenico ePayments, was een toonaangevende Europese leverancier van online betaaldiensten, die in 2013 door Ingenico Group is overgenomen en in 2015 met GlobalCollect is samengevoegd tot Ingenico ePayments.

    Als eerbetoon aan het belangrijke erfgoed en de goede naam van Ogone wordt de term Ogone tegenwoordig gebruikt voor de Ingenico ePayments-platformen, zoals Ingenico Collect. Dit is een complete betaaloplossing waarmee verkopers de gewenste betaalmethoden in veel verschillende landen kunnen aanbieden zonder dat ze meerdere bankrekeningen hoeven te openen of nieuwe juridische entiteiten hoeven te vormen. Met zijn Ogone-platform en andere producten en diensten biedt Ingenico ePayments meer dan alleen betalingen. U kunt hier ook terecht voor wereldwijd advies over onder meer lokale regelgeving en betaalgewoonten en -voorkeuren, en fraude en compliance.

  • Wat is GlobalCollect?

    GlobalCollect, nu bekend onder de naam Ingenico ePayments, was een toonaangevende leverancier van wereldwijde betaaldiensten. Het bedrijf verwerkte internationale e-commerce-betalingen voor meer dan zeshonderd van de bekendste e-commerce-merken ter wereld. GlobalCollect is in 2014 door Ingenico Group overgenomen en in 2015 met Ogone samengevoegd tot Ingenico ePayments.

    Als eerbetoon aan het belangrijke erfgoed en de goede naam van GlobalCollect wordt de term GlobalCollect tegenwoordig gebruikt voor de full-service Ingenico ePayments-platformen, zoals Ingenico Connect. Dit is een verzameling tools en services die zijn ontworpen om integratie met het betaalplatform en de ontwikkeling van 'mobile-first'-interfaces eenvoudig, snel en veilig te laten verlopen. Hierbij maken we gebruik van de nieuwste technologieën, interfaces en tools, zoals ontwikkelaars van ons verwachten. Zodra Ingenico Connect is geïntegreerd, kunnen verkopers op flexibele wijze een aantrekkelijke consumentenervaring creëren op elk apparaat. Met zijn GlobalCollect-platform en andere producten en diensten biedt Ingenico ePayments meer dan alleen betalingen. U kunt hier ook terecht voor wereldwijd advies over onder meer lokale regelgeving en betaalgewoonten en -voorkeuren, en fraude en compliance.

  • Wat is Ingenico Payment Services?

    In het verleden, voordat Ogone de naam Ingenico ePayments kreeg, werd tijdelijk de naam Ingenico Payment Services gebruikt. Toen Ogone en GlobalCollect hun krachten bundelden, werden ze echter samengevoegd onder één nieuwe naam: Ingenico ePayments.

    Tegenwoordig is Ingenico Payment Services een aparte divisie van Ingenico Group, die verkopers een uitgebreid pakket gecentraliseerde en veilige diensten op het gebied van in-store transactiebeheer biedt. Ingenico Payment Services garandeert end-to-end beveiliging, controle en monitoring van transacties van verkopers dankzij een gecentraliseerde betaaloplossing speciaal voor georganiseerde retailers.

    Daarnaast heeft Ingenico Payment Services een compleet pakket klantloyaliteitsoplossingen om de omzet van verkopers te vergroten, met onder meer: klantenkaartprogramma's en beheer van loyaliteitsprogramma's, beheer van prepaid-kaarten en cadeaukaartbeheer, analyse van klantgegevens en marketingcampagnemanagement. 

    Klik hier voor meer informatie over Ingenico Payment Services.

  • Wat is Ingenico Collect?

    Ingenico Collect is uw complete oplossing voor het accepteren en innen van betalingen via de Ingenico ePayments Ogone-betalingsgateway. Met Ingenico Collect kunt u de favoriete betaalmethoden aanbieden van klanten in heel Europa. U hoeft niet in elk land bankrekeningen te openen of nieuwe juridische entiteiten te creëren. Het enige wat u hoeft te doen, is kiezen welke betaalmethoden u wilt accepteren. Met één contract combineert u alle betaalmethoden in één betalings- en rapportageflow. Bovendien voegt u eenvoudig nieuwe betaalmethoden toe naarmate uw online activiteiten zich uitbreiden.

    Klik hier voor meer informatie over Ingenico Collect.

     

  • Wat is Ingenico Connect? Wat is Ingenico MyCheckout?

    Ingenico Connect is een verzameling tools en services die zijn ontworpen om integratie met ons betaalplatform eenvoudig, snel en veilig te laten verlopen. Hierbij maken we gebruik van de nieuwste technologieën, interfaces en tools, zoals ontwikkelaars van ons verwachten. Zodra de 'mobile-first'-interfaces van Ingenico Connect zijn geïntegreerd, kunt u op flexibele wijze een aantrekkelijke consumentenervaring creëren op elk apparaat.

    Ingenico MyCheckout is een responsive, gehoste oplossing voor betaalpagina's. Deze oplossing past zich automatisch aan de schermgrootte van het apparaat van uw klant aan; of dit nu een mobiele telefoon, tablet of desktopcomputer is. Ook maken onze iOS- en Android-SDK's eenvoudig native in-app-betalingen via Ingenico Connect mogelijk voor de belangrijkste mobiele platformen. 

    Klik hier voor meer informatie over Ingenico Connect en Ingenico MyCheckout.

  • Wat is Elevate?

    Elevate is een business intelligence-oplossing voor betalingen en terugboekingen, die speciaal ontwikkeld is voor internationale e-commercebedrijven. Elevate vertaalt onbewerkte betaalgegevens naar interactieve en eenvoudig leesbare dashboards, waarmee u betaalproblemen en kansen snel herkent en erop kunt inspelen, en waarmee u uw prestaties kunt vergelijken met die van uw branchegenoten. Onze op maat te maken business intelligence-oplossing biedt verkopers inzicht in hun betalingen, autorisatiepercentages, terugboekingen, restituties, geschillen, benchmarks, commerciële inzichten en meer. Ga naar onze Elevate-pagina voor meer informatie over onze business intelligence-tool.

  • Hoe helpt Ingenico ePayments mij om fraude te voorkomen?

    Ingenico ePayments biedt een compleet pakket flexibele producten, geavanceerde technologieën en specifieke expertise om u te helpen met het beheren en optimaliseren van uw online-fraudepreventiemethoden. Onze toonaangevende fraudedetectietools en -experts hebben meer dan twintig jaar ervaring in de branche en in de regio. In nauwe samenwerking met u ontwikkelen, implementeren en beheren we een fraudeoplossing, die preventie, detectie en beheer omvat. We bieden tevens uitgebreide oplossingen voor het beheer van terugboekingen en geschillen. Als u met Ingenico ePayments werkt, kiest u de oplossingen die het best aansluiten op uw behoeften en kunt u onze diensten naar uw wensen aanpassen. Besteed bijvoorbeeld uw fraudebeheer aan ons uit of houd het in huis met onze permanente ondersteuning.

    Ga naar de pagina over onze fraudedetectiediensten voor meer informatie.

  • Hoe zorgt Ingenico ePayments voor veiligheid en compliance?

    Ingenico ePayments zet zich in om de veiligheid van de betalingen die we verwerken en de persoonlijke gegevens van consumenten te beschermen. Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om de beveiliging van de betaalgegevens te garanderen. U kunt het proces echter uitbesteden om deze last te verlichten. Zo is het mogelijk het beheer van de kaartgegevens uit te besteden via een gehoste oplossing. Daarbij hebben consumenten het gevoel dat ze op de website van de verkoper zijn, terwijl alle gevoelige kaartgegevens door een aparte PCI-compatibele leverancier worden beheerd. Een andere mogelijkheid voor het beveiligen van betaalgegevens voor abonnements- of periodieke transacties is via tokenisatie. In dit geval hoeven de klant en de verkoper niet voortdurend gevoelige betaalgegevens uit te wisselen. Bij Ingenico ePayments handhaven we de hoogste niveaus van PCI-compliance en bieden we beide opties aan. Zo wordt de beveiligingslast voor zowel de verkoper als de consument veel lager. 

    Klik hier voor meer informatie. 

  • Waarom staan Global Collect B.V. / Ingenico e-Commerce Solutions vermeld op mijn factuuroverzicht?

    GlobalCollect B.V. en Ingenico e-Commerce Solutions zijn de juridische entiteiten die aan Ingenico ePayments zijn gekoppeld. Als leverancier van betaaldiensten int, verwerkt en rapporteert Ingenico ePayments betalingen namens bedrijven die producten en diensten verkopen via internet. Deze bedrijven hebben ons geautoriseerd om uw rekening te debiteren om uw aankoop van een product of dienst te voltooien.

    Als u niet weet waarom er geld is afgeschreven, controleer dan eerst of u of iemand in uw gezin onlangs iets online, via mail of telefoon heeft gekocht. Als u er zeker van bent dat dit NIET het geval is, kunt u contact opnemen met de online verkoper die aan de betaling is gekoppeld of met uw eigen bank.

    Let op: als externe leverancier zijn we niet bevoegd om debiteringen of terugbetalingen uit te voeren die rechtstreeks door de klant worden aangevraagd. Als u niet tevreden bent over uw aankoop en/of betaling, wordt u verzocht rechtstreeks contact op te nemen met de online verkoper.

Uw keuze over cookies op deze website

Wij gebruiken cookies om uw ervaring op deze website te verbeteren. Sommige cookies hebben uw gebruikersvoorkeuren (taal, plaats, persoonlijke voorkeur) onthouden, andere verzamelen informatie voor de statistieken. U kunt alle cookies accepteren door te klikken op de knop Accepteren" of ze instellen door te klikken op "Voorkeuren instellen".

Accepteren Voorkeuren instellen